محله فرمانیه تهران

  • مدیرسایت توسط مدیرسایت
  • 1 ماه پیش
  • سایر
  • 0
محله فرمانیه تهران

فَرمانیه محله ایست در شمیران که در شمال تهران قرار دارد و جز منطقه ۱ تهران محسوب میشود. این محله یکی از گران‌قیمت‌ترین مناطق تهران میباشد. این منطقه از شمال به نیاوران، از شرق به خیابان پاسداران و اقدسیه، از غرب به دزاشیب و از جنوب در بخشی به بزرگراه صدر و در بخش دیگر به چیذر و بلوار اندرزگو ختم میشود. در محله فرمانیه سفارتخانه های زیادی وجود دارد مانند باغ و سفارت ایتالیا. به همین علت در فرمانیه، اتباع خارجی زیادی اقامت میکنند. فرمانیه هم مانند دیگر مناطق شمال تهران، دارای آب و هوای خنک میباشد. خیابان شهید دکتر لواسانی خیابان اصلی منطقه فرمانیه میباشد.

 

تاریخچه محله فرمانیه

فرمانیه در قدیم به خانواده فرمانفرمائیان (خانواده ثروتمند دوره قاجار) تعلق داشته ‌و نام فرمانیه هم از نام همین خانواده گرفته شده‌ است. مالک زمین های فرمانیه، آخرین نخست‌وزیر ایران در دوره قاجار (شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما) بوده‌ است. او این اراضی را از محمدولی‌خان آصف‌السلطنه خریداری کرده بود. فرمانفرما همسران و فرزندهای بسیاری داشت و برای اینکه فرزندان همسر اول به بقیه فرزندان حسادت نکنند، بخش زیادی از اموال خود را بین فرزندان همسر اول تقسیم کرد. محله فرمانیه به فیروز فیروز (فرزند ارشد) رسید. او که به ولخرجی مشهور بود، مجبور شد قسمتی از املاک خود را به سفارت ایتالیا بفروشد.

 

اماکن مهم 

باشگاه فرمانیه، بیمارستان فرمانیه، مجتمع پردیس فرمانیه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هلال احمر شمیرانات، باشگاه بانک ملت، سازمان بنادر و دریانوردی و اداره راه و شهرسازی شهرستان شمیرانات از اماکن های مهم فرمانیه میباشند.

 

وضعیت ملکی

فرمانیه به دلیل دسترسی راحتی که به برخی اتوبان های تهران دارد، محل سکونت خوبی برای اشخاص میباشد. این منطقه جز محله های اعیان نشین تهران است و برای خرید خانه در این محل به سرمایه زیادی نیاز دارید. از سازه های معروف فرمانیه میتوانیم به برج آسمان، برج زنبق، مجتمع فرمانیه، برج های دوقلو فرمان، برج نگین، برج دانوب و برج تجاری مسکونی اداری کوه نور اشاره داشت.

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه