گلابدره تکه ای از بهشت

  • مدیرسایت توسط مدیرسایت
  • 1 ماه پیش
  • سایر
  • 0
گلابدره تکه ای از بهشت

گلابدره جزئی از شهرستان شمیرانات (منطقه یک) میباشد و در شمال تهران بین امامزاده قاسم و دربند قرار دارد. این محله که در جنوب کوه های البرز قرار دارد؛ جز مناطق کوهستانی شهر تهران و محلی زیبا برای گردشگران میباشد. گلابدره در همه ی فصل های سال تماشایی است. مساحت زمینی که این محله را در آن ساختند ۲۲ هکتار است؛ که از دهه ۴۰ ساخت و ساز در آن رونق بیشتری گرفت. دو قنات سنگ دوقلو و آبک و قله اسپیلت از زیبایی های این منطقه هستند و همچنین باعث رونق کشاورزی و باغداری گلابدره شدند. از امکانات تفریحی گلابدره میتوان به رستوران، بوفه، دریاچه، جاده تندرستی، پیست دوچرخه سواری، آلاچیق ، آبشار، برکه و آبنما، زمین بازی، سکوهای نشیمن، دستگاه های ورزشی و سورتمه اشاره داشت. همچنین این منطقه مقصدی برای کوهنوردان میباشد.

 

علت نام‌گذاری گلابدره

در گلابدره یک بوستان و آبشار وجود دارد و همچنین دارای بخش کوهستانی است. در بخش بوستان، درختان سیب گلاب دیده میشود؛ که به خاطر همین دره گلاب ها، نام‌ آن را گلابدره گذاشتند. اگرچه بیشتر درختان این منطقه در سیل سال ۱۳۶۶ تجریش نابود شد و درختان جدیدی جایگزین شدند. در قدیم به دلیل خالی از سکنه بودن گلابدره و مستقر بودن گرگ ها در آن، اینجا را گرگ دره می نامیدند که با مهاجرت کشاورزان و دامداران به این منطقه، نام آن به گلابدره تغییر یافت.

 

تاریخچه

این منطقه از قدیمی ترین محله های شمیران میباشد که با محله امامزاده قاسم در یک مکان بودند. اهالی این محل دو طایفه سید جعفر و سید مرتضی هستند که اکنون نوادگان آنها در این محله ساکنند. گلابدره از ییلاق های زیبا و خوش آب و هوای تهران از گذشته تا به امروز بوده است.

 

وضعیت ملکی

قیمت خانه ها در این محله متفاوت است اما در مجموع رنج قیمت ها مثل منطقه یک شمال تهران میباشد. به طور کلی به دلیل آب و هوای دلپذیر گلابدره و فضای زیبای آن، بسیاری از اشخاص متقاضی خرید و اجاره خانه در این منطقه هستند.

 

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه